Hi! Welcome to Hikoki Store! For any inquiry, feel free to WhatsApp us to +60136614469. Happy shopping!
Self Help
Self Help
Sort by
Show result

To be honest, aku dah bosan dah dengar orang cakap ' belajarlah kerana Allah' setiap kali aku mengadu down, setiap kali aku mengeluh nak give up...

Aku diam sajalah, acah-acah makan dalam.
Yalah, orang picisan macam aku ni mana layak membantah ayat-ayat daripada budak-budak usrah.

RM28.00
RM30.00

Sebuah buku bisnes yang fokus membuat jualan yang menggunakan Whatsapp dan menghasilkan jualan 5 angka tanpa berjumpa pelanggan.
Dalam proses ini...cabaran closing melalui Whatsapp ini. anda akan belajar bagaimana tertib berurusan dengan pelanggan meskipun tidak berjumpa, ternyata menghasilkan jualan.

RM130.00

HELLO!
"I'M THE BEST! I'M THE BEST! I'M THE BEST!"

Itulah apa yang disarankan oleh Brian Tracy dalam bukunya Psychology of Selling.

Beliau juga seperti anda, berada di kelompok bawah dalam dunia marketing
sebelum menjadi tokoh rujuk global dalam melajukan sales.
 

RM79.00

Saya tidak percaya kepada teori yang mengatakan kalau hendak hidup senang haruslah bekerja kuat siang dan malam. Bagi saya cara ini hanya membazirkan masa demi mencari wang. Sepatutnya wang yang mencari kita, bukan kita yang mencari wang. Saya tidak mahu menjadi hamba wang, cukup sekadar bebas daripada hutang, mempunyai harta dan cukup makan pakai. Yang paling penting hidup tenang dan tenteram. 

RM28.50
RM30.00

Orang kata melukis tak boleh jadi kaya.
Tak boleh jadi jutawan.

Tak apa. Biar aku cuba.

Hey korang... It''s me, Teme Abdullah.

Macam ni;

Hari tu aku terbaca satu kenyataan di media sosial. Kenyataan tu berbunyi, 'melukis memang tak boleh buat duit', 'jadi artis ni tak ada masa depan', 'siapa yang ada cita-cita nak jadi pelukis tu batalkanlah niat', melukis ni tak ke mana'.

RM30.00
RM33.00

Buku infografik yang memaparkan 150 info-info dan peristiwa menarik mengenai Malaysia.

Buku ini menghimpunkan seberapa banyak fakta-fakta menarik berkaitan negara kita disamping mendidik terutama untuk golongan muda dan kanak-kanak supaya dapat menanamkan nilai-nilai murni menghargai semangat kebersamaan dalam memastikan rakyat hidup dalam keadaan aman selesa dan berbangga dengan negara kita negara Malaysia. Sayangi rumah kita sayangi negara kita!

RM32.50
RM35.00

Sebuah buku yang dapat memberi inspirasi untuk anda yang mungkin berasa tersepit dengan kekangan hidup, dan benar-benar ingin keluar daripada kepompong kesulitan dan menginginkan perubahan dalam hidup.

Buku ini adalah kesinambungan dari buku terdahulu karya Dr. Daud Bakat iaitu buku Anak desa ke persada antarabangsa

RM33.00
RM35.00

.KARMA
Sinopsis:

Adakah ini KARMA?

Iman tak menyangka dia rasa begitu jauh dari Tuhan. Di waktu dia benar-benar keliru tentang apa yang berlaku.

Adakah ini balasan Allah terhadap dosa-dosanya yang silam? Adakah ini karma?

RM83.50
RM90.00

Lelaki yang hebat-hebat itu bukanlah lelaki yang seperti malaikat.
Dia ialah lelaki yang biasa-biasa, namun saat imannya diugut oleh Raja yang jahat, dia berani masuk ke dalam gua dan meninggalkan keselesaan hidup demi membela iman. Persis pemuda Ashabul Kahfi.

RM33.00
RM35.00

Sinopsis

Pada suatu masa dahulu, orang planet Marikh dan Venus bertemu, lalu jatuh cinta. Mereka hidup bahagia bersama kerana mereka menerima dan menghormati perbezaan masing-masing. Kemudian mereka berkahwin dan berpindah ke bumi. Pada suatu hari yang tidak disangka, mereka semua diserang penyakit amnesia, iaitu penyakit yang menyebabkan mereka terlupa bahawa mereka sebenarnya berasal dari planet yang berbeza

RM28.00
RM38.00

Novel Ahli Alkimia, karya Paulo Coelho ini berjaya memikat berjuta-juta pembaca di seluruh dunia. Ceritanya ringkas tetapi penuh dengan
kebijaksanaan. Ia mengisahkan seorang budak pengembala dari Andalusia bernama Santiago yang telah merantau dari tempat kelahirannya di Sepanyol menuju ke Afrika Utara untuk mencari harta karun yang tertanam dekat Kawasan Piramid, Mesir.

RM33.00
RM35.00

Inilah karya Hamka yang secara indah memberikan kisah cinta antara dua darjat. Cinta anak muda yang masih bergelora jiwanya.

RM16.00
RM20.00

La haula wala quwwata illa billah.

Kisah Adilah, seorang Ustazah yang dijodohkan dengan seorang Arkitek yang bernama Ahmad dengan pilihan ibu Ahmad sendiri sebagai pra-syarat untuk Ahmad keluar mengembara ke seluruh dunia dengan berbasikal.

Niat asal Ahmad untuk mengembara solo ke Eropah berubah menjadi pengembaraan 'honeymoon' bersama Adilah untuk mengenali hati budi masing-masing menuju Mekah, sebelum menuju ke Eropah.

Adilah nekad mengikut suaminya ke Mekah, dan Ahmad pula nekad meletakkan jawatan sebagai seorang Arkitek, keluar dari rumah sewa, jual kereta dan mulakan pengembaraan.

15 bulan mereka 'homeless'. Mereka merentasi 13 buah negara sebelum sampai ke Mekah.

Banyak perkara yang tak dijangka berlaku. Ustazah Adilah dimasukkan ke ICU di Pakistan selama 3 hari. Ahmad menerima 5 jahitan di mata semasa di Iran. Mereka ditahan tentera bersenjata selama 3 hari di Pakistan. Mereka hampir diculik di Afghanistan.
 

RM79.00

Fasabbib Bibamdi Rabbika Was Taghfirbu lnnabu Kaana Tawwaba.

Dalam keadaan diri serba kekurangan, pengembaraan perlu diteruskan.Rancangan yang ada sekadar dorongan agar kaki masih dapat terus melangkah.Selebihnya, hati sentiasa bersedia menghadapi sebarang kemungkinan.

Musim berubah, budaya manusia dan corak hidup masyarakat yang beragam,bahasa yang asing, negara yang bergolak, fahaman agama yang berbeza,semuanya perlu dihadapi dengan tenang. Setiap hari adalah dunia baru bagi sang pengembara.
 

RM99.00