Hi! Welcome to Hikoki Store! For any inquiry, feel free to WhatsApp us to +60136614469. Happy shopping!
Scary Series Books
Scary Series Books
Sort by
Show result

Sekumpulan pelajar Sekolah Menengah Dato' Bentara, Kijem, Ijan, Kaduk, dan Jeam terpaksa curi-curi bermalam di asrama semasa cuti sekolah. Pada malam itu, Ijan secara tidak sengaja termasukkan kakinya ke dalam besen yang menjadi bekas mereka merendam mi segera dan menyebabkan mi segera itu menjadi berpuaka. Kerana tercabar dan mahu membuktikan mereka bukan pengecut, Begok, Kaduk, dan Ji'em bermain jelangkung di tangga asrama, sementara Kijem dan Ijan melompat pagar asrama untuk ke kedai mencari makanan.

RM9.80
RM10.00

Basikal lajak Afiq kembali meluncur laju sedangkan kakinya langsung tidak mengayuh pedal. Terasa seperti ada sesuatu yang bergerak amat pantas berada di belakang sedang menolak basikal itu. Dia tidak dapat mengawal lagi basikal itu. Basikal itu bergerak dan membelok sendiri. Basikal lajak Afiq seolah-olah menjadikan Firman sebagai sasarannya. Afiq mahu menjerit memberi amaran kepada Firman, namun tiba-tiba muncul makhluk seakan monyet dengan rupa seperti bangkai yang mereput duduk bertenggek di atas hendal basikalnya..

RM9.80
RM10.00

Aku tak nak rancangan kita gagal. Kau dah dapatkan patung dari dalam makmal dan pati sirap?

Dah, beres. Zahid menunjukkan segala barang yang Azali inginkan itu. Dia mengambil patung itu dari makmal sains secara curi-curi. Patung tersebut ditanggalkan kepalanya dan dipakaikan dengan baju putih. Siap disapu dengan warna merah pada bahu dan leher patung tersebut.

RM9.80
RM10.00

Sedang asyik memilih baju di dalam guni, pak long dikejutkan dengan suara batuk kecil seorang lelaki. Berderau darah pak long apabila melihat seorang lelaki tua berpakaian Melayu serba hitam sedang berdiri di hadapannya. Pak long menelan liur, seram sejuk seluruh tubuhnya. Bila masanya lelaki itu ada di situ? Bunyi langkahnya langsung tidak kedengaran.

RM9.80
RM10.00

Siapa pula yang ada di dalam dewan tu? tanya Azizi dalam hati sambil terus memerhati, menunggu pemilik sepasang kaki yang kelihatan itu menampakkan dirinya. Sesaat kemudian jantung Azizi bagai terloncat hingga ke kerongkong apabila mendapati kaki yang kelihatan itu adalah milik seorang budak yang seluruh tubuhnya hitam dan dalam keadaan yang mengerikan. Yazid nampaknya sedikit pun tidak menyedari lembaga itu sedang menghampirinya perlahan-lahan dari belakang!

RM9.80
RM10.00

Tolong sama saya., rayu ah soh lagi dengan suara sayu menyeramkan. Keseluruhan tubuhnya hampir lolos keluar dari mesin basuh. Setiap kali ah soh bergerak, setiap kali itulah Manaf terdengar bunyi tulang-tulang patah. Mengilukan. Pergi sana, ah soh! Jangan kacau saya! Kenapa ah soh keluar mesin basuh macam Sadako keluar TV? Plagiat ni, plagiat! Manaf yang panik menjerit-jerit. Kasi tolong sama saya. Ah soh mendepangkan tangan, meminta Manaf menyambut tangannya.

RM9.80
RM10.00

Kisah yang berlaku dalam buku ini mungkin pernah benar-benar berlaku kepada kawan kepada kawan kita, atau sepupu kepada kawan kepada kawan kita. Yakinlah, alam ghaib itu wujud. Ia sentiasa menjadi misteri kepada kita, dan rahsia kepada orang-orang yang dianugerahkan Tuhan untuk melihatnya.

RM9.80
RM10.00

Bunyi seperti guli bergolek itu sudah hampir sejam. Akhirnya kesabaran Halim hilang. Dia bangun dan mahu ke stor mencari tangga. Dia mahu melihat sendiri apa yang asyik bergolek di atas siling rumah.

Di luar bilik, dia melihat Jamali dan Saharil sedang berada di ruang tamu. Wajah mereka mengantuk dan tidak puas hati.

Hah, Halim kau pun bangun juga? soal Jamali yang terlihat masih bingung.

RM9.80
RM10.00

Tiga kisah yang berlaku dalam buku ini mungkin pernah benar-benar berlaku kepada kawan kepada kawan kita, atau sepupu kepada kawan kepada kawan kita. Yakinlah, alam ghaib itu wujud. Ia sentiasa menjadi misteri kepada kita, dan rahsia kepada orang-orang yang dianugerahkan Tuhan untuk melihatnya.

RM9.80
RM10.00

Langkah Aziz mati serta-merta apabila terlihat seorang wanita sedang berdiri di hadapan mesin taip antik di dalam kafe itu. Aziz hairan kerana tiada sesiapa di dalam ruang makan kafe ini sebentar tadi melainkan dirinya seorang sahaja. Dia memandang sekilas ke pintu masuk. Loceng yang ada di pintu itu pasti akan berbunyi setiap kali pintu dibuka. Tetapi, dia tidak mendengar apa-apa pun tadi. Saya minta maaf, puan. Kafe kami belum buka lagi.

RM9.80
RM10.00

Tiba-tiba kain putih yang melekap di tingkap terbang melayang pergi. Mimi dan Julia saling memandang. Alhamdulillah, ucap Julia sedikit lega. Namun, apabila Julia mengalihkan pandangan ke hadapan semula, sekali lagi dia menjerit lantas menekan pedal brek rapat ke lantai. Berderit bunyi tayar kereta menggeser jalan. Enjin kereta tiba-tiba mati.

Di hadapan kereta sewa mereka, ada bungkusan putih yang berpunjut dan berdiri tegak di situ.
Puchong, ujar Julia perlahan dengan suara yang menggeletar.

RM9.80
RM10.00

Mesin fotokopi berfungsi lagi dan beberapa helai kertas bersaiz A4 keluar. Secara tidak sengaja Cikgu Bahari terpandang plag mesin fotokopi itu disangkutkan pada kerusi di sebelah mesin itu dan tidak terpasang pada soketnya. Serta-merta darah Cikgu Bahari terasa berderau.

Cikgu, tolonglah saya.

RM9.80
RM10.00

Kembang ditabur nggoleki si ratu. Gegem ojo ujak mati. Adoh dalan nggoleki siji. Aku perlumu. Mulih bali. Lenyap terus segala rasa marah dan geram yang membuak dalam hatinya. Semakin jelmaan itu mendekat, semakin Aidil dapat melihat wajahnya dengan jelas. Lagaknya seperti seorang pendekar lama.

RM9.80
RM10.00

Review

Tiga bintang secara puratanya untuk puaka lebuh raya ni. 3.5 untuk kisah pertama, 3 untuk yang kedua dan 2.5 untuk yang terakhir. Idea yang menarik untuk ketiga-tiganya dan tidak membosankan. Kipidap!! - BadrulHadza

RM9.80
RM10.00

Sinopsis

"APA YANG BERADA DI PUNCAK RANTAI MAKANAN?" TANYA CIKSU NIDA DENGAN LANTANG.

"ZIANA ZAIN! SAHUT SEORANG PELAJAR DI MEJA BELAKANG.

"LAWAK KAMU DAH BASI. JAN! ZIANA ZAIN TU PUNCAK KASIH. SAYA HARAP KAMU DAPAT LAKUKAN LEBIH BAIK PADA MINGGU HADAPAN. ITU PUN KALAU KAMU TIDAK TERSINGKIR PADA MINGGU INI, JAN." JAWAB CIKGU NIDA DENGAN GAYA JURI RANCANGAN PERTANDINGAN HIBURAN DI TV. SELURUH KELAS BERDEKAH. JAN PULA SENGIH TERSIPU-SIPU.
RANCANGANNYA UNTUK MEMBUAT PUNCHLINE TELAH GAGAL.

RM9.80
RM10.00

Kamu ni terkena santau. Kalau dibiarkan, akan memudaratkan kepada diri kamu juga. Orang yang menganiaya kamu ni sangat cerdik. Dia menghantar santau malah menyihir diri kamu hanya melalui Facebook saja!

Tiga kisah yang berlaku dalam buku ini mungkin pernah benar-benar berlaku kepada kawan kepada kawan kita, atau sepupu kepada kawan kepada kawan kita. Yakinlah, alam ghaib itu wujud. Ia sentiasa menjadi misteri kepada kita, dan rahsia kepada orang-orang yang dianugerahkan Tuhan untuk melihatnya.
 

RM9.80
RM10.00