Hi! Welcome to Hikoki Store! For any inquiry, feel free to WhatsApp us to +60136614469. Happy shopping!
Books/Comics/Novel
Books/Comics/Novel
Sort by
Show result

Versi pertama pertemuan mereka. Bagi Dara Nailufar, tiada apa pun yang menarik tentang Eskandar Arasyah. Dengan rambut panjangnya. Dengan gaya selekehnya. Lelaki itu hanyalah seorang tukang kayu berlidah tajam yang menyelamatkannya daripada dikejar kucing. Ya, Dikejar kucing!

Versi kedua pertemuan mereka. Wah, tukang kayu dah diskrub dan di-clorox! Yang muncul di depannya kini umpama putera raja turun dari kayangan. Kacak maut! Dan pesonanya bagaikan memukau semua yang memandang.

RM30.00
RM32.00

"Tetapi entahlah Puan. Kenapa ujian ini datang berturut-turut? Kenapa Alllah ambil sesuatu dari saya di saat saya memerlukan sesuatu untuk bergantung harap?"

Hanya tidak sampai beberapa bulan kehilangan suaminya, Iman diuji lagi. Kali ini ujian yang diterima begitu menggoyahkan keyakinan hatinya
 

RM28.50
RM30.00

Buku ini menghimpunkan karya daripada para sahabat dan pembaca karya iaitu Allahyarham Jefferi Abdul Rahman atau lebih dikenali sebagai nama Poyo.

RM6.50
RM6.90

Ali kembali dalam Ejen Ali The Movie, Misi: Neo! Setelah terikat secara tidak sengaja dengan gadget merisik terhebat iaitu IRIS, Ali telah membuktikan yang dia layak untuk menggunakannya.

Walau bagaimanapun, dia rasa terpinggir apabila M.A.T.A mendedahkan IRIS NEO: IRIS versi baru dan lagi canggih!

RM19.50
RM21.90

Ribuan tahun selepas peperangan yang memusnahkan hampir keseluruhan dunia.
Nusantara kembali aman di bawah naungan sultan sehinggadatang mereka yang mendakwa - kekuasaan itu hasil perjanjian dengan syaitan.
Ilmu agama ini umpama senjata yang boleh dimiliki sesiapa.
Jika senjata itu jatuh ke tangan yang baik, akan digunakan senjata itu untuk menyerang yang jahat.
Namun, jika ia jatuh ke tangan yang jahat, akan digunakan senjata itu untuk memusnahkan yang baik.

RM28.50
RM30.00

Format: Paperback
ISBN-13: 9789832423560
Tarikh Terbit: Cetakan Pertama April 2018
Jumlah Muka Surat: 347
Berat (Kg): 0.268
Penulis: Teme Abdullah

RM28.50
RM30.00

Tujuan buku ini adalah untuk membantu sesiapa sahaja bagi memahami pengertian asas bacaan dalam solat.

Buku ini mengandungi terjemahan daripada bahasa Arab ke dalam bahasa Melayu secara per-kata, secara frasa dan secara keseluruhan sesuatu surah atau doa yang dibaca.
 

RM16.50
RM19.00

Saya tidak percaya kepada teori yang mengatakan kalau hendak hidup senang haruslah bekerja kuat siang dan malam. Bagi saya cara ini hanya membazirkan masa demi mencari wang. Sepatutnya wang yang mencari kita, bukan kita yang mencari wang. Saya tidak mahu menjadi hamba wang, cukup sekadar bebas daripada hutang, mempunyai harta dan cukup makan pakai. Yang paling penting hidup tenang dan tenteram. 

RM28.50
RM30.00

Hijrah menjadi sebuah trend yang sering dipopularkan dalam kalangan public figure dan ustaz-ustaz muda melalui media sosial mahupun melalui kajian yang dijalankan. Ramai dalam kalangan generasi Z menyambut ikutan ini dengan baik, seperti mula berhijrah penampilan dan ibadah.

Namun, adakah hijrah semata-mata terhad penampilan dan ibadah sahaja? Sedangkan hijrah pada makna sebenarnya cukup besar dalam mencipta perubahan kepada yang lebih baik.

RM32.50
RM35.00

The original version of this book was titled Prayers For Success, and it was first published in 2011. Now in 2019, Ustaz Mizi Wahid has collaborated IMAN Publication to revise the contents and produce an updated version of this book with the title renamed to Call Upon Him : 21 Steps To Strengthen Our Trust In Allah
 

RM50.00
RM55.00

Orang kata melukis tak boleh jadi kaya.
Tak boleh jadi jutawan.

Tak apa. Biar aku cuba.

Hey korang... It''s me, Teme Abdullah.

Macam ni;

Hari tu aku terbaca satu kenyataan di media sosial. Kenyataan tu berbunyi, 'melukis memang tak boleh buat duit', 'jadi artis ni tak ada masa depan', 'siapa yang ada cita-cita nak jadi pelukis tu batalkanlah niat', melukis ni tak ke mana'.

RM30.00
RM33.00

Buku infografik yang memaparkan 150 info-info dan peristiwa menarik mengenai Malaysia.

Buku ini menghimpunkan seberapa banyak fakta-fakta menarik berkaitan negara kita disamping mendidik terutama untuk golongan muda dan kanak-kanak supaya dapat menanamkan nilai-nilai murni menghargai semangat kebersamaan dalam memastikan rakyat hidup dalam keadaan aman selesa dan berbangga dengan negara kita negara Malaysia. Sayangi rumah kita sayangi negara kita!

RM32.50
RM35.00

NOTA MY #QURANTIME Juzuk ke-2 ini lebih istimewa kerana di dalamnya terdapat lebih banyak perbincangan yang dikupas secara menyeluruh.

Antaranya ialah:

Pertukaran arah kiblat

Kekal hidup bagi yang berjihad di jalan Allah

Ujian Allah buat mereka yang bersabar

Ganjaran buat mereka yang ditimpa musibah

Laknat bagi mereka yang menyembunyikan kebenaran

Hukum berniaga ketika musim haji

Nota ini juga merangkumi:

Satu buku, satu juzuk

Nota pilihan daripada penonton

Aplikasi QR code untuk video bacaan terpilih

Nota ringkasan yang padat tapi mudah difahami

Peta infografik berwarna yang dapat membantu pemahaman pembaca

RM27.00
RM30.00

Sebuah buku yang dapat memberi inspirasi untuk anda yang mungkin berasa tersepit dengan kekangan hidup, dan benar-benar ingin keluar daripada kepompong kesulitan dan menginginkan perubahan dalam hidup.

Buku ini adalah kesinambungan dari buku terdahulu karya Dr. Daud Bakat iaitu buku Anak desa ke persada antarabangsa

RM33.00
RM35.00

Kembara Mahsyar (Buku 1)
Menceritakan bermula dari Alam Roh sehingga ke Hari Kiamat
Terdapat 200 muka surat
Buku berwarna dan terdapat poster-poster yang menarik di dalamnya

Kembara Mahsyar (Buku 2)
Menceritakan bermula dari Hari Kebangkitan sehingga ke Syurga
Terdapat 200 muka surat
Buku berwarna dan terdapat poster-poster yang menarik di dalamnya

RM64.00
RM70.00