Hi! Welcome to Hikoki Store! For any inquiry, feel free to WhatsApp us to +60136614469. Happy shopping!
Iman Publication
Iman Publication
Sort by
Show result

To be honest, aku dah bosan dah dengar orang cakap ' belajarlah kerana Allah' setiap kali aku mengadu down, setiap kali aku mengeluh nak give up...

Aku diam sajalah, acah-acah makan dalam.
Yalah, orang picisan macam aku ni mana layak membantah ayat-ayat daripada budak-budak usrah.

RM28.00
RM30.00

"Tetapi entahlah Puan. Kenapa ujian ini datang berturut-turut? Kenapa Alllah ambil sesuatu dari saya di saat saya memerlukan sesuatu untuk bergantung harap?"

Hanya tidak sampai beberapa bulan kehilangan suaminya, Iman diuji lagi. Kali ini ujian yang diterima begitu menggoyahkan keyakinan hatinya
 

RM28.50
RM30.00

Format: Paperback
ISBN-13: 9789832423560
Tarikh Terbit: Cetakan Pertama April 2018
Jumlah Muka Surat: 347
Berat (Kg): 0.268
Penulis: Teme Abdullah

RM26.50
RM30.00

The original version of this book was titled Prayers For Success, and it was first published in 2011. Now in 2019, Ustaz Mizi Wahid has collaborated IMAN Publication to revise the contents and produce an updated version of this book with the title renamed to Call Upon Him : 21 Steps To Strengthen Our Trust In Allah
 

RM50.00
RM55.00

Orang kata melukis tak boleh jadi kaya.
Tak boleh jadi jutawan.

Tak apa. Biar aku cuba.

Hey korang... It''s me, Teme Abdullah.

Macam ni;

Hari tu aku terbaca satu kenyataan di media sosial. Kenyataan tu berbunyi, 'melukis memang tak boleh buat duit', 'jadi artis ni tak ada masa depan', 'siapa yang ada cita-cita nak jadi pelukis tu batalkanlah niat', melukis ni tak ke mana'.

RM30.00
RM33.00

Lelaki yang hebat-hebat itu bukanlah lelaki yang seperti malaikat.
Dia ialah lelaki yang biasa-biasa, namun saat imannya diugut oleh Raja yang jahat, dia berani masuk ke dalam gua dan meninggalkan keselesaan hidup demi membela iman. Persis pemuda Ashabul Kahfi.

RM33.00
RM35.00

Perempuan yang baik-baik itu bukanlah perempuan yang sempurna. Tidak sempurna sabarnya, namun mampu menguatkan kesabaran demi zuriat yang disayanginya. Persis Maryam AS. Tidak sempurna keyakinannya, namun mampu meneguhkan hatinya kerana percaya akan janji Allah SWT. Persis ibu Nabi Musa AS. Tidak sempurna masa silamnya, namun demi mengejar peluang syurga, dia sanggup korbankan segalanya. Persis Zulaikha

RM33.00
RM35.00

SINOPSIS Athena neo-manusia yang dicipta di dalam makmal merasakan yang hidupnya adalah untuk melindungi manusia daripada kezaliman.

Apabila Erudayn diancam teroris dan isteri Tuan Presiden diculik, Athena, Natalya dan Joseph sekali lagi berganding bahu dalam misi menyelamatkan Erudayn daripada bahaya.

RM26.50
RM28.00

"Adakah saya...masih lagi manusia?"

"Athena, yang membuatkan kita manusia atau tidak bukanlah keupayaan fizikal kita sahaja."

"Habis tu apa?"

" Kemanusiaan"

RM26.50
RM28.00

SINOPSIS: 

 

“Asil, misi kamu kali ini adalah menyelinap ke istana sebagai tukang masak.”

 

“Hah?” Tercengang Asil mendengarnya.

 

***

 

Daulah Uthmaniyah meski makmur dan maju di bawah pemerintahan Sultan Abdul Hamid II, ada pakatan belot yang cuba menggulingkan pemerintahan beliau.

 

Mereka sanggup lakukan apa sahaja untuk menjatuhkan khalifah Uthmaniyah ketika itu.

 

Kerana itu, Asil dihantar untuk menyelinap ke istana – agar rancangan Sultan Abdul Hamid II untuk menghalang pemberontakan gagal!

 

Namun, ketika Asil mula bertugas sebagai tukang masak, semua orang di istana menunjukkan rasa sayang pada Sultan.

 

Lebih mengejutkannya apabila dia melihat sendiri akhlak Sultan yang terpuji, bukannya pemimpin kejam seperti yang dikhabarkan.

 

Asil mula tertanya-tanya. Mengapa ada orang yang mahu menjatuhkan khalifah?

RM9.80
RM10.00

Bokor, sebuah kapal besi gergasi yang asalnya dicipta untuk menghadapi bencana hujan tahi bintang menjadi satu-satunya tempat manusia berlindung. Meski terasing daripada ancaman dunia luar, penghuninya telah dijangkiti pelbagai jenis penyakit dan diasingkan mengikut sektor masing-masing - termasuklah Aria dan adiknya.

RM29.80
RM30.00

Jika ada satu sistem yang gagal berfungsi, seluruh Bokor turut lumpuh.

Itulah yang sedang dialami Bokor - kapal gergasi berusia 571 tahun yang menjadi tempat berlindung semua manusia. Sementara sistem jentera dibaik pulih, Aria bersama beberapa wakil sektor laiin mempertaruhkan nyawa untuk mendapatkan bekalan air bersih daripada sumber luar.

RM29.80
RM30.00

Apabila seseorang meluahkan masalahnya, kadangkala kita rasa bertanggungjawab untuk beri nasihat dan kata-kata semangat kepadanya. Kita rasa dengan hanya mendengar, tidak cukup untuk membantu. Tapi apabila kita cuba berikan nasihat, dia menjauh. Nak diam serba salah, nak cakap pun salah. Kekok betul.

Apa sebenarnya yang patut kita lakukan sebagai pendengar? Bilakah waktu yang sesuai untuk kita hanya diam mendengar atau beri nasihat? Adakah cukup kita membantu dengan hanya mendengar?

RM28.00
RM30.00

Lelaki yang hebat-hebat itu bukanlah lelaki yang seperti malaikat.

Perempuan yang baik-baik itu bukanlah perempuan yang sempurna.

RM65.00
RM70.00

Gaza dan 15 adik-beradiknya hidup bahagia di Palestin - memancing, berniaga roti Tabun, dan bersama-sama kerajaan Turki Uthaminiyah membangun Hejaz Railway, sebuah projek landasan kereta api dari Istanbul ke Madinah untuk meringakan perjalanan jemaah haji.

RM9.80
RM10.00