Hi! Welcome to Hikoki Store! For any inquiry, feel free to WhatsApp us to +60136614469. Happy shopping!
Comics & Children Books
Comics & Children Books
Sort by
Show result

HELLO!
"I'M THE BEST! I'M THE BEST! I'M THE BEST!"

Itulah apa yang disarankan oleh Brian Tracy dalam bukunya Psychology of Selling.

Beliau juga seperti anda, berada di kelompok bawah dalam dunia marketing
sebelum menjadi tokoh rujuk global dalam melajukan sales.
 

RM79.00

Buku ini menghimpunkan karya daripada para sahabat dan pembaca karya iaitu Allahyarham Jefferi Abdul Rahman atau lebih dikenali sebagai nama Poyo.

RM6.50
RM6.90

Cinta bertepuk sebelah tangan, kenapa nasib aku begini?
Abang long! Omar tu milik Husna. Tak ada siapa boleh rampas Omar dari Husna. Orang yang Omar cinta Husna, bukan Mariam. Anak angkat tak guna tu ada hati nak ambik Omar dari Husna. Cermin diri tu dulu.
Bagi MARIAM, niatkan menggantikan tempat Husna semata-mata ingin menjaga hubungan semua pihak. Biarlah dirinya berkorban berkali-kali walaupun pengorbanannya sedikit pun tidak dipandang oleh Husna. Memang diam-diam dia mencintai Omar, tapi apa gunanya kalau hanya bertepuk sebelah tangan?
Akhirnya Mariam merawat lukanya jauh di utara semenanjung Malaysia. Namun tanpa disangka, jantungnya sekali lagi berdegup kencang apabila melihat seorang lelaki. Bertahun-tahun mencintai Omar, yang hairannya, kenapa cepat sangat jantungnya mencari sasaran pengganti?
Kenapa dengan aku ni? Kenapa jantung ni degup laju macam ni? Jangan cari pasal, cik jantung oiii! - MARIAM

RM27.50
RM29.00

Ali kembali dalam Ejen Ali The Movie, Misi: Neo! Setelah terikat secara tidak sengaja dengan gadget merisik terhebat iaitu IRIS, Ali telah membuktikan yang dia layak untuk menggunakannya.

Walau bagaimanapun, dia rasa terpinggir apabila M.A.T.A mendedahkan IRIS NEO: IRIS versi baru dan lagi canggih!

RM19.50
RM21.90

Buku ini menampilkan 150 muka surat berwarna dan bergambar pelbagai fakta sains pelik, kelakar dan menarik alam haiwan yang jarang dan mungkin tidak pernah dengar. Alam haiwan dari dalam laut, daratan dan udara dikongsikan di dalam buku yang sangat menarik.

RM35.00

SINOPSIS: 

 

“Asil, misi kamu kali ini adalah menyelinap ke istana sebagai tukang masak.”

 

“Hah?” Tercengang Asil mendengarnya.

 

***

 

Daulah Uthmaniyah meski makmur dan maju di bawah pemerintahan Sultan Abdul Hamid II, ada pakatan belot yang cuba menggulingkan pemerintahan beliau.

 

Mereka sanggup lakukan apa sahaja untuk menjatuhkan khalifah Uthmaniyah ketika itu.

 

Kerana itu, Asil dihantar untuk menyelinap ke istana – agar rancangan Sultan Abdul Hamid II untuk menghalang pemberontakan gagal!

 

Namun, ketika Asil mula bertugas sebagai tukang masak, semua orang di istana menunjukkan rasa sayang pada Sultan.

 

Lebih mengejutkannya apabila dia melihat sendiri akhlak Sultan yang terpuji, bukannya pemimpin kejam seperti yang dikhabarkan.

 

Asil mula tertanya-tanya. Mengapa ada orang yang mahu menjatuhkan khalifah?

RM9.80
RM10.00

Mula teringat anak-anak anda? (atau anak buah yang comel-comel tu?)

Bangun pagi, baca doa. Nak makan, baca doa. Naik kereta, baca doa. Fuh, kalau anak-anak anda begini, anda memang ibu bapa cemerlanglah!

Cumanya, anak-anak kita ni, baru hafal 2-3 doa sahaja. Dengar bunyi guruh, anak dah sorok bawah bantal. Kita nak ajar suruh baca doa, tak tahu pula doa yang bagaimana.

RM9.80
RM10.00

Buku ini sangat sesuai dijadikan bahan bacaan sekeluarga. Tanpa ragu lagi buku ini sangat bermanfaat untuk anak-anak. Saya sangat gembira kerana menjadi individu yang pertama membaca buku ini, dan tidak sabar untuk melihat ia dibaca oleh anak-anak kita.

RM9.80
RM10.00

Gaza dan 15 adik-beradiknya hidup bahagia di Palestin - memancing, berniaga roti Tabun, dan bersama-sama kerajaan Turki Uthaminiyah membangun Hejaz Railway, sebuah projek landasan kereta api dari Istanbul ke Madinah untuk meringakan perjalanan jemaah haji.

RM9.80
RM10.00

Gaza dan 15 adik-beradiknya hidup bahagia di Palestin - memancing, berniaga roti Tabun, dan bersama-sama kerajaan Turki Uthaminiyah membangun Hejaz Railway, sebuah projek landasan kereta api dari Istanbul ke Madinah untuk meringakan perjalanan jemaah haji.

RM9.80
RM10.00

Gaza dan 15 adik-beradiknya hidup bahagia di Palestin - memancing, berniaga roti Tabun, dan bersama-sama kerajaan Turki Uthaminiyah membangun Hejaz Railway, sebuah projek landasan kereta api dari Istanbul ke Madinah untuk meringakan perjalanan jemaah haji.

RM9.80
RM10.00

Gaza dan 15 adik-beradiknya hidup bahagia di Palestin - memancing, berniaga roti Tabun, dan bersama-sama kerajaan Turki Uthaminiyah membangun Hejaz Railway, sebuah projek landasan kereta api dari Istanbul ke Madinah untuk meringakan perjalanan jemaah haji.

RM9.80
RM10.00

Gaza dan 15 adik-beradiknya hidup bahagia di Palestin - memancing, berniaga roti Tabun, dan bersama-sama kerajaan Turki Uthaminiyah membangun Hejaz Railway, sebuah projek landasan kereta api dari Istanbul ke Madinah untuk meringakan perjalanan jemaah haji.

RM9.80
RM10.00

Gaza dan 15 adik-beradiknya hidup bahagia di Palestin - memancing, berniaga roti Tabun, dan bersama-sama kerajaan Turki Uthaminiyah membangun Hejaz Railway, sebuah projek landasan kereta api dari Istanbul ke Madinah untuk meringakan perjalanan jemaah haji.

RM9.80
RM10.00

Siapa perlu dapatkan buku ini?

Semua ibu bapa, bakal ibu bapa & pendidik!

Buku ini wajib dihayati, tidak kira yang baru menapak atau sudah berusia. Mereka yang ada anak sedang membesar atau sudah mencecah remaja. Ia juga sesuai untuk mereka yang bakal berumahtangga untuk dijadikan sebahagian daripada panduan pra-perkahwinan. Juga sesuai buat guru-guru dan semua profesyen yang terlibat secara langsung dengan kanak-kanak.

RM32.00
RM35.00

Mahu pelajari lebih banyak fakta-fakta sains yang mengagumkan begini? Jom dapatkan siri buku Teroka Sains! Jadikan ilmu bermanfaat ini buah perbualan antara anda sekeluarga dan bersama rakan-rakan!
 

RM105.00