Hi! Welcome to Hikoki Store! For any inquiry, feel free to WhatsApp us to +60136614469. Happy shopping!
Comics & Children Books
Comics & Children Books
Sort by
Show result

HELLO!
"I'M THE BEST! I'M THE BEST! I'M THE BEST!"

Itulah apa yang disarankan oleh Brian Tracy dalam bukunya Psychology of Selling.

Beliau juga seperti anda, berada di kelompok bawah dalam dunia marketing
sebelum menjadi tokoh rujuk global dalam melajukan sales.
 

RM79.00

Buku ini menghimpunkan karya daripada para sahabat dan pembaca karya iaitu Allahyarham Jefferi Abdul Rahman atau lebih dikenali sebagai nama Poyo.

RM6.50
RM6.90

Cinta bertepuk sebelah tangan, kenapa nasib aku begini?
Abang long! Omar tu milik Husna. Tak ada siapa boleh rampas Omar dari Husna. Orang yang Omar cinta Husna, bukan Mariam. Anak angkat tak guna tu ada hati nak ambik Omar dari Husna. Cermin diri tu dulu.
Bagi MARIAM, niatkan menggantikan tempat Husna semata-mata ingin menjaga hubungan semua pihak. Biarlah dirinya berkorban berkali-kali walaupun pengorbanannya sedikit pun tidak dipandang oleh Husna. Memang diam-diam dia mencintai Omar, tapi apa gunanya kalau hanya bertepuk sebelah tangan?
Akhirnya Mariam merawat lukanya jauh di utara semenanjung Malaysia. Namun tanpa disangka, jantungnya sekali lagi berdegup kencang apabila melihat seorang lelaki. Bertahun-tahun mencintai Omar, yang hairannya, kenapa cepat sangat jantungnya mencari sasaran pengganti?
Kenapa dengan aku ni? Kenapa jantung ni degup laju macam ni? Jangan cari pasal, cik jantung oiii! - MARIAM

RM27.50
RM29.00

Ali kembali dalam Ejen Ali The Movie, Misi: Neo! Setelah terikat secara tidak sengaja dengan gadget merisik terhebat iaitu IRIS, Ali telah membuktikan yang dia layak untuk menggunakannya.

Walau bagaimanapun, dia rasa terpinggir apabila M.A.T.A mendedahkan IRIS NEO: IRIS versi baru dan lagi canggih!

RM19.50
RM21.90

Sinopsis 

 Wajdi tidak pandai baca al-Quran. Kenal huruf pun tidak. 

Tetapi kerana ibu bapanya, dia berani memasang satu MISI besar, iaitu menghafal al-Quran!

Komik ini memaparkan pengalaman luar biasa Wajdi menempuh kem tahfiz selama 40 hari!

RM9.50
RM9.90

Perjalanan hidup tidak pernah mudah. Cabaran akan sentiasa ada, dan keazaman akan selalu diuji. Langkah memulakan sesuatu, dengan langkah meneruskannya, cabarannya tidak pernah sama.

Wajdi masuk ke sekolah tahfiz! Namun, cabaran yang dihadapinya untuk terus menghafal al-Quran datang bertalu-talu. Adakah dia mampu meneruskan hasratnya untuk menjadi seorang hafiz al-Quran?

RM9.50
RM10.00

Tajuk: Misi Solat Lima Waktu: Diari Solat Imran
ISBN: 978-967-411-986-7
Penerbit: PTS Pop Sdn.Bhd
Penulis: Nazrul Ali
Tahun Terbitan: Cetakan Ketujuh 2020
Muka Surat: 121
Halaman: Hitam Putih
Format: Softcover
Berat (kg): 0.124
Dimensi (cm): 20.5cm x14.2cm x1cm

RM6.60
RM6.90

Tajuk: Misi Solat Lima Waktu Diari Doa Imran
ISBN: 978-967-481-140-2
Penerbit: PTS Publishing House Sdn.Bhd
Penulis: Nazrul Ali
Tahun Terbitan: Cetakan Ketiga 2020
Muka Surat: 111
Halaman: Hitam Putih
Format: Softcover
Berat (kg): 0.110
Dimensi (cm): 20.5cm x14.3cm x0.8cm


Sinopsis:

Habislah! Saya ada terbuat sesuatu di sekolah, dan Bob sangat marah pada saya! Tidak kenal Bob? Dialah murid paling samseng di sekolah .... Bukan, di seluruh dunia! Ustaz kata, senjata orang Islam ialah doa. Sebab itu, saya perlu lawan Bob dengan doa (kalau lawan bertumbuk, habislah saya). Masalahnya, saya cuma hafal doa sebelum makan. Aduh, apa yang perlu saya buat?

RM6.60
RM7.00

Buku ini menampilkan 150 muka surat berwarna dan bergambar pelbagai fakta sains pelik, kelakar dan menarik alam haiwan yang jarang dan mungkin tidak pernah dengar. Alam haiwan dari dalam laut, daratan dan udara dikongsikan di dalam buku yang sangat menarik.

RM35.00

SINOPSIS: 

 

“Asil, misi kamu kali ini adalah menyelinap ke istana sebagai tukang masak.”

 

“Hah?” Tercengang Asil mendengarnya.

 

***

 

Daulah Uthmaniyah meski makmur dan maju di bawah pemerintahan Sultan Abdul Hamid II, ada pakatan belot yang cuba menggulingkan pemerintahan beliau.

 

Mereka sanggup lakukan apa sahaja untuk menjatuhkan khalifah Uthmaniyah ketika itu.

 

Kerana itu, Asil dihantar untuk menyelinap ke istana – agar rancangan Sultan Abdul Hamid II untuk menghalang pemberontakan gagal!

 

Namun, ketika Asil mula bertugas sebagai tukang masak, semua orang di istana menunjukkan rasa sayang pada Sultan.

 

Lebih mengejutkannya apabila dia melihat sendiri akhlak Sultan yang terpuji, bukannya pemimpin kejam seperti yang dikhabarkan.

 

Asil mula tertanya-tanya. Mengapa ada orang yang mahu menjatuhkan khalifah?

RM9.80
RM10.00

Mula teringat anak-anak anda? (atau anak buah yang comel-comel tu?)

Bangun pagi, baca doa. Nak makan, baca doa. Naik kereta, baca doa. Fuh, kalau anak-anak anda begini, anda memang ibu bapa cemerlanglah!

Cumanya, anak-anak kita ni, baru hafal 2-3 doa sahaja. Dengar bunyi guruh, anak dah sorok bawah bantal. Kita nak ajar suruh baca doa, tak tahu pula doa yang bagaimana.

RM10.00

Buku ini sangat sesuai dijadikan bahan bacaan sekeluarga. Tanpa ragu lagi buku ini sangat bermanfaat untuk anak-anak. Saya sangat gembira kerana menjadi individu yang pertama membaca buku ini, dan tidak sabar untuk melihat ia dibaca oleh anak-anak kita.

RM10.00

Antologi Komik-M yang menghimpunkan karya para pemenang Cabaran Komik Online Malaysia ke-6 (CKOM6) pilihan juri dan editor.

Diterbitkan dengan istimewa secara berkembar, CKOM: RESIPI LEGENDA dan CKOM: NASI LEMAK. Dapatkan kedua-duanya serentak untuk keenakan membaca yang maksimum.

 

*CKOM adalah sayembara komik anjuran portal MatKomik.com dengan kerjasama Komik-M selaku penaja utama dan turut ditaja oleh PTS Bookcafe, Expertees, dan King Patin.

RM9.80
RM10.00

Antologi Komik-M yang menghimpunkan karya para pemenang Cabaran Komik Online Malaysia ke-6 (CKOM6) pilihan juri dan editor.

Diterbitkan dengan istimewa secara berkembar, CKOM: RESIPI LEGENDA dan CKOM: NASI LEMAK. Dapatkan kedua-duanya serentak untuk keenakan membaca yang maksimum.

*CKOM adalah sayembara komik anjuran portal MatKomik.com dengan kerjasama Komik-M selaku penaja utama dan turut ditaja oleh PTS Bookcafe, Expertees, dan King Patin.

RM9.80
RM10.00

Format: Paperback
ISBN: 978-967-481-137-2
Tahun Terbit: Mac 2017
Jumlah Muka Surat:144

Penerbit : Komik-M

Penulis: Artis-Artis Komik-M

 

 

Sinopsis

Antologi baru Komik-M yang menampilkan karya-karya pilihan juri dan pilihan editor daripada peraduan Cabaran Komik Online Malaysia (CKOM2017) dengan tema sukan & permainan. CKOM adalah acara tahunan yang dianjurkan oleh portal komik Malaysia, MatKomik.com dengan kerjasama Komik-M.

RM8.90
RM9.00

Sinopsis:

Antologi Komik-M yang menampilkan karya-karya pilihan juri dan pilihan editor daripada peraduan Cabaran Komik Online Malaysia (CKOM2018) dengan tema tentera. CKOM adalah acara tahunan yang dianjurkan oleh portal komik Malaysia, MatKomik.com dengan kerjasama Komik-M.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Isi Kandungan:

 

006 Sepatah Dua Kata

012 Terima Kasih, Abah

024 Ikhtiar Hidup

036 Pergi

048 Peluang Kedua

 

060 20 Tahun

072 Siong

084 Gerak Gerak Gerak Khas

096 Logam

108 Tentera Bawang

RM7.80
RM8.00